Publierreportajeak

GLPa: gasolina baino merkeagoa

Aikor aldizkaria 2017ko eka. 13a, 13:18

Iker Mugica, bere tailerrean

GLPa Petrolioko Gas Likidotua da; batzuen iritziz, etorkizuneko erregaia. Haietako bat Muji taillerreko Iker Mú­gica mekanikari zamudioztarra da. Tailerra aitzindaria da Txorierrin, sistema berri honen aldeko apustua egin duenetakoa baita. GLPa gasolina eta diesela baino merkeagoa da eta, gainera, askoz garbiagoa.

GLPa propano eta butano gasen nahasketa da eta era likidoan gordetzen da autoan. Depositua gasolina izango balitz moduan betetzen da, azkar eta erraz. GLPa erabiliz gero, gure autoa hi­bridoa izango da: gasen eta gasolinaren hibridoa, hain zuzen ere. Ibilgailuak gasolina erabiltzen du martxan jartzeko, eta motorra berotzen denean, gasa erabiltzen hasten da. Erregaietako bat agortzen denean, autoak zuzenean erabiltzen du bestea.

GLPa Europa mailan oso zabalduta dago batez ere Frantzian, Alemanian eta Italian. Guztira, sistema hori erabiltzen duten 13,5 milioi auto daude munduan, eta haietako zazpi, Europan. GLPa munduan gehien erabiltzen den erregai alternatiboa da. GLPa bakarrik jarri ahal zaie gasolinako autoei, ez diesela erabiltzen dutenei. Bataz beste, GLPa ezartzeak 1.650 euro ba­lio du (BEZa barne). “Horren barruan instalatzea eta Ibilgailu­en Azter­ke­ta Tekni­koa­ren homologazioa sartzen dira. Gastua finantzatzeko aukera ere ematen dut”, argitu digu Ikerrek. Inber­tsio hori arintzeko, Repsolek 600 euroko bo­noa ematen die GLPeko erabiltzaileei, gasolina erosteko.

Nahiz eta hasierako inbertsioa txikia ez izan, epe ertainean GLPa erregairik errentagarriena da. “Hilean 240 euro gastatzen baduzu, GLPa erabiliz gero, 130 euro gastatuko duzu. Hau da, hasierako inbertsioa berreskuratuko duzu urtebetean, norberaren kilometro-kopuruaren ara­bera. Opel Astra bati 20 euroko erregaia sartu zioten eta emaitzak hauek izan ziren: 100 CVko dieselekoa 327 km egiteko gauza zen; 115 CVko gasolinakoa, 208 km; eta 140 CVko GLPkoa, 412 km”.

 

Berdeagoa

Gainera, GLPa erregai garbiagoa da. GLPari esker, % 15 murrizten dira karbono dioxidoa isurtzeak eta % 95, nitrogeno oxidokoak. Gainera, GLPak ez ditu ez partikula kantzerigenorik, ez sufrerik, eta ez du berunik askatzen. Era berean, zarata gutxiago sortzen du. Horren haritik, GLPa erabiliz gero, motorrak gehiago iraungo duela aipatu beharra dago. Izan ere, erregaia garbiagoa denez, kalte gutxiago egiten die motorrei.

Iker Gas Point Center-Repsol enpresarekin batera dabil lanean eta GLPa gasolindegi batzuetan har daiteke. Gaur egun, GLP-operadoreen Es­painiako Elkartearen (AOGLP) arabera, Bizkaian zortzi gasolindegitan har daiteke GLPa eta haietako bat Txorierrin dugu, De­rion, Artebakarran. Besteak, Eran­dio, Sestao, Zornotza (2), Ba­rakaldo, Zier­be­na eta Arrigorriagan dau­de. Estatu mailan, guztira 553 gasolindegitan eskaintzen dute GLPa. “Eta GLPa es­kaintzen duen gasolindegi bat eskura ez baduzu, gasolindegi arrunt batean bota ahal duzu gasolina; beraz, ez zara inoiz erregairik ga­be geldituko”.

“GLPa da benetako etorkizuna. Diese­le­ko autoak kendu nahi dituzte oso kutsakorrak direlako eta gainera, horiek mekanika-arazo pilo bat ematen dituzte epe er­tainean: tutuak eta partikulen iragazkiak trabatu egiten dira eta garbitu behar dira. Eta horrek dirua ere eskatzen du; auto elektrikoa ere badabil finkatzen, baina ni­re ustez, horrek ez ditu gaur egun automobilgintzaren inguruan dauden industria eta lanpostuak bermatzen. Esate baterako, zer egingo dute ba, kulatak egiten dituzten enpresek? Gainera, auto elektrikoak gasolina gehiago erretzen du eta, on­dorioz, kutsadura gehiago sortzen du”.

 

Informazio gehiago:

688 847 633 / 94 657 23 15

iker@mujitailerrak.com

 

 

 

10 urteko eskarmentua

Iker Larrabetzun jaio zen eta 19 urte zituela, Zamudiora joan zen bizi izatera. Mekanika munduan 10 urte baino gehiagoko esperientzia dauka. Hasieran, anbulantziak konpontzen ha­si zen Asuan, mekanika ziklo bat ikasten zuen bitartean. Ondoren, Bil­bon egin zituen praktikak, Forden tailer batean. Geroago, beste enpresa batean urte bi eman zituen gurpilak ipintzen, eta azkenean tailer bat jarri zuen Ur­tuellan, bazkide birekin. Iaz utzi zuen hori eta lehengo udan bere kabuz hasi zen Derion, Inbisa industriagunean, eta Muji tailerra ireki zuen. Ikerrek GLPren aldeko apustua egin du, horretan sinesten duelako. “Nire autoan eta amaren autoan jarri dut GLP sistema. Txorierrin bezero potentzialak ditut, hori jartzen duen bakarra neu naizelako, eta hori errentagarria izan daiteke niretzat, noski, baina horrezaz gainera, oso onuragarria, gidarientzat. Nik tailerrean de­na birziklatzen dut: pneumatikoak, olioa, li­kidoak... Ingurumenaren al­deko apustua egiten badugu, GLPa ere bada beste urrats bat. Eta batzuetan apustua ez da oso garestia izan behar”.

Txorierriko albiste garrantzitsuak eta azken ordukoak jaso gura dituzu Whatsapp bitartez?

WHATSAPP: Bidali ALTA hitza 747 406 561 telefono zenbakira.

Izan zaitez berriemale ere. Bidali zure argazkiak, bideoak eta berriak.

Hilero lagun birentzako bazkaria zozkatuko dugu alta hartzen dutenen artean (Baserri Antzokian).