Hazkunde-mentalitatea sustatzea
Funtsezkoa da umeei ulertzen laguntzea trebetasunak eta errendimendua ekinaren ekinez hobetu daitezkeela. Haiekin hitz egin dezakegu pertseberantziaren garrantziari buruz, eta akatsak ikaste-prozesuaren parte direla adierazi. Era berean, haiekin partekatu ditzakegu helburuak lortu aurretik erronkei eta porrotei aurre egin dieten pertsona ospetsuen adibideak.
Helburu txikiak eta lorgarriak ezartzea
Zeregin zailak urrats txikiagoetan eta erabilgarriagoetan banatuz gero, prozesua ez da hain gogorra izango umeentzat. Lorpen txiki bakoitza ospatu behar dugu, aurrerapena ikusi dezaten eta aurrera jarraitzeko motibatuta sentitu daitezen.
Pertseberantzia lantzea
Umeek helduei behatuz ikasten dute. Erakutsi behar diegu erronkei aurre nola egiten diegun eta frustrazioa nola maneiatzen dugun. Argi hitz egin behar diegu zailtasunak gainditzeko egiten ditugun ahaleginei buruz eta hori lortuta sentitzen dugun gogobetetzeari buruz.
Giro segurua eta lagungarria sortzea
Funtsezkoa da umeek sentitzea gauza berriak egiten saiatu daitezkeela, akatsengatik epaituak edo zigortuak izateko beldurrik gabe. Izan ere, ahalegina emaitza baino gehiago baloratzen den ingurunea sustatzen du horrek. Era berean, garrantzitsuena saiatzea eta esperientzia bakoitzetik ikastea den ideia indartzen du.
Autorregulazio-estrategiak irakastea
Estresa eta frustrazioa kudeatzeko trebetasunak garatzen lagundu behar diegu umeei. Horretarako, baliagarriak izan daitezke hainbat teknika, hala nola sakon arnastea, atsedenaldiak ezartzea eta erabateko arreta ematea. Lur jota gaudenean onuragarria da atsedena hartzea, eta gero berriro saiatu.
Eraikuntzaren atzeraelikadura eskaintzea
Atzeraelikadura ematen dugunean, umeek erabilitako ahalegin eta estrategiei erreparatu behar diegu, arreta soilik emaitzan ipini beharrean. Hori lagungarria da ikuspegi positiboa garatzeko, eta ahalegina baliotsua den ideia sustatzen du.
Ahalegina aitortzea eta ospatzea
Garrantzitsua da umeen ahaleginak aintzat hartzea eta ospatzea, emaitzak perfektuak ez badira ere. Horrela, hurrengo ideia hau indartzen dugu: saiatzeko eta ikasteko prozesua da benetan garrantzitsua.
Ikasteko jakin-mina eta maitasuna sustatzea
Umeen berezko jakin-mina eta gauza berriak ikasteko nahia piztu behar dugu. Eskaini behar dizkiegu euren mailara egokitutako hainbat interes-eremu eta erronka aztertzeko aukerak. Ikasteko grina motibagarri handia izan daiteke erronkei aurre egiteko.
Beharrezkoa izanez gero, kanpoko laguntza bilatzea
Umeek ahalegintzeko zailtasun handiak dituela ikusiz gero, profesional batengana jo dezakegu laguntza bila. Haur-psikologo batek estrategia osagarriak eta pertsonalizatuak eman ditzake umeei konstantzia garatzen laguntzeko.